Krijgen deze planten te veel of te weinig water?

Ik heb een paar komkommers en een oostindische kers, maar nu gaan ze allemaal vergelen en hangen, twee komkommers zijn al door.

Komt dit door te veel of te weinig water?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Rieneke1
9 jaar geleden
Als ik zo naar die Oost-Indische kers kijk, dan staat hij aardig droog.
Ik vind hem ook wat pierig, wellicht had je beter wat later gezaaid.
Ben je al aan het afharden?

Het beste antwoord

Dit soort planten hebben veel licht nodig en dat is binnen nooit optimaal.
Planten water geven als de grond nog vochtig is, is voor veel planten erg slecht.
Bij te weinig water gaat de plant slap hangen en dat zie ik niet.
Dus mogelijk te veel water gegeven.
Behalve water hebben de planten ook voedsel nodig, dus bijmesten met een goede vloeibare organische mest, doet vaak wonderen.